Friday, February 9, 2007

Pengalaman saya semasa Interviuw...

Baiklar saya akan cerita sikit pengalaman saya semasa interviuw...kolej ini bukan lar bagus sangat pun seperti dipaparkan di surat khabar..malah setiap kali saya pergi temuduga soalan popular majikan...

1)Ini kolej aper ini?
2)Kat maner kolej ini?
3)Kolej ini ada LAN tak?
4)Aper kemahiran kamu....(
klu pelajar malang tentu tiada aper kemahiran selain teori belajar di kolej ini)...kamu nak jawap aper...saya pandai ingat teori, ingatan menhafal saya kuat....dude..mereka nak tau aper kerja yg boleh anda buat...teori hanya 10% saja.....
5) Mana portfolio awak....(memandangkan anda cuma belajar teori tentu anda tidak mempunyai portfolio iaitu hasil kerja..ini adalah penting untuk menyakinkan majikan anda boleh buat kerja...)

1 comment:

Anonymous said...

itulah masalah kita. kita bergantung dengan degree. persoalannya kenapa ramai dari kengkawan kita dah dapat kerja, ada yang dapat jadi pegawai kerajaan pun. ada yang dapat KPLI pun. Itu pengalaman anda yang anda sendiri cari.... apa yang aku tahu, semua course kat KUTPM ada LAN? so, kenapa tak mintak kat admin potostet sijil lan tu? kan senang. Pasal potfolio tu, macam la U lain tu ada. ala... sama aje....